12 companii vor contractul pentru supervizarea lucrărilor de modernizare a trei gări importante

Nu mai puțin de 12 companii au depus oferte individuale sau grupate în asocieri pentru a obține contractul licitat de Sucursala Regională de Căi Ferate Brașov pentru supervizare la pentru modernizarea stației CF Aiud și a celor din Teiuș și Războieni.
La începutul lunii septembrie, așa cum am scris atunci, în sistemul electronic de achiziții publice a fost postat anunțul de licitație cu tilul ”Consultanță și Supervizare a proiectării și execuției lucrărilor pentru <Modernizarea/reabilitarea a 47 de stații de cale ferată din România – SRCF Brașov, 3 stații: Aiud, Teiuș, Războieni>”. Valoarea totală estimată a contractului este de 6.201.000 de lei, echivalentul a 1,2 milioane de euro.
Potrivit anunțului din SEAP, la termenul limită au fost primite următoarele oferte:
1. Individuală: TPF INGINERIE SRL
2. Asociere: SPECIALIST CONSULTING SRL (lider), PEYCO PROYECTOS, ESTUDIOS Y CONSTRUCCIONES SA
3. Asociere: M INFRA DESIGN & MANAGEMENT SRL (lider), ECM GROUP POLSKA, 3D ARHIGRUP, DAIO TOTAL CONSTRUCT SRL
4. Asociere: MGGP ENGINEERING SRL (lider), KONSENT, MGGP.

Lucrările propriu-zise, făcute de Drum Asfalt

În februarie 2024, SRCF Brașov a lansat procedura de achiziție pentru modernizarea stației CF Aiud și a celor din Teiuș și Războieni, cu o valoare totală estimată a contractului (contractelor) cuprinsă între 33.480.656,67 și 36.648.328,91 lei, în funcție de scenariul ales pentru fiecare stație.
Stația Aiud este amplasată la km 412+499, cale dublă, linie electrificată și are prevăzute patru peroane descoperite. Stația Teiuș este nod feroviar, în capătul X al acesteia ramificându-se și linia 301, Teiuș-Coșlariu. Stația are prevăzute patru peroane descoperite. Războieni este nod feroviar, în capătul Y al acesteia ramificându-se și linia 316, Brașov-Deda-Războieni. Aici sunt prevăzute cinci peroane descoperite.
Proiectul are următoarele obiective specifice: modernizarea/repararea clădirilor din stațiile de călători (în funcție de scenariu, modernizarea se va face adaptând capacitatea la cerere), cu accentul pus pe spațiile destinate serviciilor pentru călători, pe zona comercială, dar și a facilităților pentru persoanele cu mobilitate redusă, handicap vizual, auditiv; asigurarea cu sisteme noi de ventilație/încălzire; înlocuirea instalațiilor electrice, sanitare, termice, PSI etc; reabilitarea/modernizarea piețelor gărilor și parcărilor; modernizarea echipamentului și rețelelor de telecomunicații, date și supraveghere video, inclusiv informarea călătorilor; asigurarea elementelor de siguranță și confort pentru călători, reprezentate de balustrade, rampe pentru persoane cu dizabilități etc.
Pentru toate cele trei loturi, a fost depusă o singură ofertă, așa cum am scris, din partea societății Drum Asfalt, cu care au și fost semnate contractele de lucrări.