CFR Călători anulează și alte trenuri în afară de cele suspendate pentru neplata TUI

În loc să plătească datoriile restante, după ce administratorul infrastructurii i-a suspendat circulația a zeci de trenuri, conducerea CFR Călători a anunțat că va anula și ea alte zeci de curse feroviare. În acest fel, adunând și trenurile anulate la începutul anului, rezultă că operatorul feroviar de stat va pune în circulație doar două treimi din numărul de 1.100 de curse din cele pentru care are livret.

CNCF CFR SA a anunțat luni după amiază că, începând cu data de 21 octombrie 2025, ora 00:01, se suspendă temporar circulația unui număr de trenuri operate de Societatea Națională de Transport Feroviar de Călători CFR Călători SA, ca urmare a neachitării la termen a sumelor restante aferente achitării Tarifului de Utilizare a Infrastructurii (TUI), conform obligațiilor contractuale. Sumele restante aferente achitării TUI se ridică la 100.203.237,65 lei.

TFC și-a achitat integral datoriile

Pe 6 octombrie, așa cum am scris atunci, CFR SA a trimis câte o notificare către CFR Călători și Transferoviar Călători prin care le aducea la cunoștință că nu și-au achitat datoriile la plata TUI și că le va suspenda zeci de trenuri. Operatorul privat a scăpat de suspendare.

”Operatorul de transport feroviar de călători Transferoviar Călători (TFC) a achitat integral, conform termenului stabilit, sumele restante aferente TUI”, se arată într-un răspuns al CFR SA la solicitarea Club Feroviar. CFR Călători nu a făcut însă la fel, așa că de azi are peste 40 de trenuri Regio suspendate.

Comunicatul ascuns de ochii presei

Între timp, operatorul de stat a postat pe site-ul propriu un comunicat, pe care însă nu l-a trimis și presei. ”Ca urmare a notificării primite din partea managerului infrastructurii feroviare CNCF CFR SA, o serie de trenuri vor avea circulația temporar suspendată. CFR SA este singurul decident care poate impune o astfel de măsură. Suspendarea sau introducerea în circulație a oricărui tren se stabilește de către CFR SA. CFR Călători face eforturi pentru menținerea în circulație a trenurilor ce sunt prevăzute în Mersul Trenurilor. Menţionăm că adaptarea circulației trenurilor este făcută în așa fel încât să aibă un impact REDUS asupra publicului și a pieței”, se arată în comunicat.

Aici se prezintă și lista trenurilor care au fost sau urmează a fi suspendate ca urmare a deciziei CNCF CFR SA. Nu o mai reluăm, căci ea este identică cu cea comunicată ieri de CFR și pe care o puteți consulta în articolul nostru anterior, disponibil AICI.

Alte trenuri anulate de bunăvoie de CFR Călători

Nicăieri în comunicat, responsabilii CFR Călători nu fac referire la sume plătite către CFR SA în contul restanțelor la plata TUI.

În schimb, conducerea operatorului anunță că va anula și alte trenuri, în afară de cele suspendate de CFR SA. Și nu sunt deloc puține.

”Pe fondul impunerii de către CFR SA a suspendării circulației unor trenuri, precum și pentru asigurarea conformității cu prevederile Codului Muncii și a reglementărilor instrucționale: asigurarea odihnei personalului de tren, repaus între două comenzi succesive, serviciul maxim admis, dar și imposibilitatea asigurării furnizării materialului rulant în diferite locații feroviare (ca urmare a restricțiilor de introducere în circulație de noi trenuri impuse de CFR SA) și a reviziilor tehnice va fi afectată, de asemenea, circulația altor trenuri de călători.

Aceste trenuri vor fi anulate, după cum urmează:

Din data de 20 octombrie 2025:

trenul R 2447 în relația Târgu Mureș – Teiuș.

Din data de 21 octombrie 2025:

trenul R 5031 în relația București Nord – Ploiești Sud;
trenul R 8002 în relația Fetești – București Obor;
trenul R 8006 în relația Constanța – București Obor;
trenul R 2571 în relația Sibiu – Mediaș;
trenul R 2566 în relația Mediaș – Sibiu;
trenul R 2565 în relația Sibiu – Copșa Mică;
trenul R 3530 în relația Sighișoara – Beia;
trenul R 3542 în relația Sighișoara – Odorhei;
trenul R 13544 în relația Sighișoara – Odorhei;
trenul R 3541 în relația Odorhei – Cristur;
trenul R 3544 în relația Cristur – Odorhei;
trenul R 3543 în relația Odorhei – Sighișoara;
trenul R 3546 în relația Sighișoara – Odorhei;
trenul R 3545 în relația Odorhei – Cristur;
trenul R 3548 în relația Cristur – Odorhei;
trenul R 3547 în relația Odorhei – Sighișoara;
trenul R 2567 în relația Sibiu – Sighișoara;
trenul R 4334 în relația Halmeu – Satu Mare;
trenul R 4337 în relația Satu Mare – Halmeu;
trenul R 4341 în relația Oradea – Valea lui Mihai;
trenul R 3123 în relația Arad – Brad;
trenul R 3125 în relația Arad – Gurahonț.

Din data de 22 octombrie 2025:

trenul R 4340 în relația Valea lui Mihai – Oradea;
trenul R 3122 în relația Gurahonț – Arad;
trenul R 3124 în relația Brad – Arad.

Din data de 25 octombrie 2025:

trenul R 2572 în relația Sighișoara – Sibiu;
trenul R 2569 în relația Sibiu –Mediaș, doar în zilele de sâmbătă;
trenul R 5433 Bacău – Suceava Nord va fi anulat pe distanța Pașcani – Suceava Nord”, se menționează în comunicat.

Trenuri anulate și trenuri suspendate – o treime din cele din livret

La începutul anului, așa cum am scris atunci, CFR Călători a anulat 244 de trenuri. Potrivit operatorului, ele nu au fost anulate, ci doar suspendate, numai că ele nu au revenit nici acum în circulație. Așa s-a ajuns, de exemplu, ca pe ruta directă București-Giurgiu, pe care circulația feroviară a fost redeschisă anul trecut în urma unei investiții de peste 100 de milioane de euro, să mai fie doar patru perechi de trenuri pe zi.

Acum, numărul de trenuri suspendate din dispoziția CFR SA (lista valabilă de azi, cu trenurile Regio, și cea valabilă din 7 noiembrie, cu trenurile Interregio) plus cel al curselor anulate de bunăvoie de CFR Călători se apropie de 100. Având în vedere că în Mersul Trenurilor 2024-2025 operatorul feroviar național avea prevăzute în medie 1.100 de trenuri pe zi, rezultă că aproape o treime dintre acestea au fost suspendate sau anulate.