După ce luni au fost probleme similare la Florești Prahova, în noaptea de marti spre miercuri locomotiva LEMA 005 s-a defectat din nou. Din această cauză, trenul pe care l-a tractat inițial are o întârziere de peste două ore.
Trenul IRN 01641 a plecat din Gara de Nord din București marți seara la ora 21:27, cu trei minute mai târziu față de ora din livret.
Trenul cu destinația finală Cluj-Napoca, unde ar fi trebuit să ajungă miercuri dimineață la ora 7:11, era format din vagoane de clasa a 2-a, vagoane cușetă (cu patru și șase paturi în cabină) și vagon de dormit și era tractat de locomotiva LEMA 005 recent modernizată la Softronic Craiova.
Defectare la Sinaia
Garnitura a circulat normal până la stația Sinaia, unde a ajuns la ora 23:03, cu doar cinci minute întârziere față de ora programată.
Numai că odată oprită, locomotiva LEMA 005 s-a defectat și nu a mai vrut să pornească. A apărut aceeași problemă cu compresorul care le dăduse bătăi de cap ceferiștilor și cu două zile înainte, la Florești Prahova. De notat faptul că a fost vorba de același mecanic de locomotivă și în primul caz, și în cel de-al doilea, care a cerut locomotivă de ajutor, după ce a încercat fără succes să o repornească pe LEMA 005.
Trenul are o întârziere de două ore și 40 de minute
Locomotiva EA 873 a Depoului Ploiești a sosit în Sinaia la ora 0:40 și a fost cuplată la trenul IRN 01641. După efectuarea tuturor manevrelor și testelor impuse de instrucțiuni, garnitura a plecat în cele din urmă de Gara Regală la ora 1:07, cu o întârziere de 128 de minute (două ore și 8 minute) față de ora programată.
La ora publicării acestui articol, trenul nu a ajuns încă la destinația finală, Cluj-Napoca. Potrivit datelor publice ale Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA, el are o întârziere de 162 de minute la plecarea din Războieni.
Locomotiva LEMA 005 s-a defectat și luni, la Florești Prahova
Așa cum am scris luni, trenul Dacia IRN 346 a plecat luni la ora 15:07 din Gara de Nord din București, cu destinația finală Wien Hauptbahnhof, unde ar fi trebuit să ajungă marți dimineață la ora locală 8:20.
La Florești Prahova, aceeași locomotivă LEMA 005, recent modernizată la Softronic Craiova, s-a defectat în linie curentă, la ieșirea din stație. Și atunci au fost probleme la compresor care nu au putut fi rezolvate, iar mecanicul (același, așa cum am menționat mai sus) a fost nevoit ca în cele din urmă să declare locomotiva defectă și să solicite locomotivă de ajutor. Aceasta a venit de la Depoul Ploiești, însă toate manevrele au dus la creșterea întârzierii la peste trei ore.
Din cauza întârzierii mari la sosirea în Budapest Keleti, trenul la care ar fi trebuit atașate vagoanele românești pentru a fi duse la Viena plecase deja. În consecință, pasagerii au fost dați jos din trenul Dacia și îndrumați către un tren de zi către Viena, fără taxe suplimentare.
Ulterior, la ora 10:40, vagoanele românești au fost atașate la trenul 142 Ferenc Liszt Eurocity și trimise către capitala Austriei, unde au sosit la ora 13:20. La timp pentru a fi pregătite pentru plecarea înapoi, la ora 19:42, ca IRN 347, spre București Nord, unde ar trebui să ajungă miercuri la ora 15:26.
Pe București-Constanța și retur nu au fost probleme
În urma pocinogului de luni, când locomotiva LEMA 005 s-a defectat, reprezentanții producătorului craiovean Softronic au declarat pentru Club Feroviar că vor trimite personal propriu specializat cu locomotiva respectivă, să stea alături de mecanic la tracțiunea unui tren București-Constanța și retur.
Ceea ce s-a și întâmplat în cursul zilei de marți, iar locomotiva LEMA 005 s-a comportat impecabil, după cum ne-au declarat surse din cadrul operatorului feroviar de stat. Seara, ea a fost pusă la tracțiunea trenului spre Cluj-Napoca iar problemele au reapărut la Sinaia.
În toată această poveste, sunt mai multe semne de întrebare. În primul rând, Softronic a livrat către CFR Călători 10 locomotive modernizate din totalul de 19 cât prevede contractul, iar celelalte 9 nu au avut probleme.
Nu au avut probleme nici locomotivele LEMA livrate de Softronic către Green Cargo, în Suedia, unele acum opt ani de zile, care au instalate aceleași compresoare Atlas Copco, cele mai scumpe de pe piață.