FOTO Lucrările la modernizarea liniei de tramvai pe bulevardul Expoziției au ajuns la 75%

Prima zi a evenimentului Zilele Feroviare 2025 s-a încheiat cu o vizită tehnică pe șantierul de modernizare a liniei de tramvai pe bulevardul Expoziției din nordul Capitalei. Pe întreg lotul, stadiul fizic al lucrărilor, începute în primăvară, a ajuns la 75%.

După o zi întreagă în sala de conferințe de la Hotel Radisson de pe Calea Victoriei, participanții la Zilele Feroviare 2025 au încheiat prima etapă printr-o vizită în aer liber, pe șantierul de pe bulevardul Expoziției.








În nordul Capitalei, pe Lotul 11 “Reabilitare sistem rutier pe Bulevardul Expoziției, Strada Aviator Popișteanu, Strada Puțul lui Crăciun, Strada Dornei și Strada Clăbucet”, cu o lungime a traseului de 2 km cale dublă linie curentă, contract ce are o valoare de 63,9 milioane de lei, lucrează Porr România. Prezentarea a fost făcută în fața participanților la evenimentul organizat de Club Feroviar de toată echipa implicată, în frunte cu managerul de proiect Robin Gridjac, cel care a condus și lucrările pentru reintroducerea transportului cu tramvaiul la Reșița.

Montarea macazurilor, la final

Pe Lotul 11 a în această săptămână se va încheia operațiunea de montare a schimbătoarelor de cale (macazuri), iar pe tronsonul de pe Bulevardul Expoziției șinele sunt deja montate și s-a turnat primul strat de asfalt, mai puțin pe zona unde se lucrează la Magistrala 6 de metrou.

Pe traseu vor fi montate opt schimbătoare de cale (macazuri), livrate de voestalpine Railway Systems Buzău (fosta VAE APCAROM), și 130 de stâlpi metalici pentru susținerea catenarei, pe care vor fi instalate și sisteme moderne iluminat, cu lămpi de tip LED.

CITEȘTE și FOTO-VIDEO Cum avansează șantierele pentru modernizarea liniilor de tramvai din București

Pe strada Aviator Popișteanu șinele sunt la locul lor și a fost turnat și stratul final de asfalt, astfel încât s-a reluat circulația rutieră în zonă. Pe strada Puțul lui Crăciun, unde va fi o singură linie de tramvai (un singur fir), au fost finalizate lucrările la branșamentele de apă și canalizare și cele la rețeaua de alimentare cu gaze. Aici, săptămâna viitoare vor începe lucrările propriu-zise la terasament și, apoi, la montarea traverselor și a șinelor de tramvai.

Pe străzile Căbucet și Dornei din același Lot 11 s-a excavat și urmează să fie montate șinele în perioada următoare, după ce vor fi realizate branșamentele noi la rețelele de apă, canalizare și gaze. În zonă lucrarea va fi complexă, căci aici se află o țeavă de apă veche, din fontă, cu diametrul de 500 mm.

Porr România lucrează susținut și în estul Capitalei

Echipele Porr România lucrează în forță și în estul Bucureștiului, pe Lotul 1, ”Reabilitare sistem rutier pe Bd. Th. Pallady, Bd. 1 Decembrie 1918, Bd. Basarabia, Calea Călărașilor, Bd. Corneliu Coposu, Bucla Titan”, cel mai mare dintre toate, cu o lungime totală de 18 km.

Lucrările au început pe tronsonul de pe bulevardul Theodor Pallady cuprins între capătul de linie de la complexul comercial ce include Ikea de la intrarea pe Autostrada Soarelui până la intersecția cu bulevardul Nicolae Grigorescu (fosta Piață Sălăjan). De asemenea, în paralel, se lucrează și la scoaterea șinelor vechi pe bulevardul Basarabia.