Lucrările la calea ferată București-Giurgiu se apropie de final, iar circulația feroviară pe ruta directă va fi reluată în scurt timp.
Informația a fost dată de eurodeputatul PNL Dan Motreanu, pe pagina sa de Facebook, într-o postare în care îl critică pe fostul ministru al Transporturilor Răzvan Cuc (PSD) și îl laudă pe Lucian Bode (PNL).
”Lucrările pentru redeschiderea liniei de tren directe București-Giurgiu s-au efectuat în proporție de 89%. Este un proiect la care țin și pentru realizarea căruia am pledat pe lângă Guvernul României, împreună cu parlamentarii PNL Giurgiu, Alexandru Andrei, Gabriela Horga și Toma Petcu. Contractul a fost semnat în decembrie 2020, când Ministerul Transporturilor era condus de un reprezentant al PNL (Lucian Bode – n.red.). Parlamentarii PNL din Giurgiu cer Ministerului Transporturilor informări și rapoarte trimestriale privind desfășurarea lucrărilor. Contractul vizează realizarea noului pod peste râul Argeş, cu o lungime totală de 1.131 metri și o deschidere centrală de 145 de metri. Linia de cale ferată București-Giurgiu a fost închisă în 2005, când podul de la Grădiștea s-a prăbușit din cauza viiturilor. Din păcate, guvernele care s-au succedat au pierdut 15 ani fără a acționa. Lucrurile nu s-au rezolvat nici măcar atunci când PSD Giurgiu a ajuns să aibă un reprezentant la Ministerul Transporturilor. Un reprezentant (Răzvan Cuc – n.red.) care s-a lăudat cu planuri pe hârtie în fața giurgiuvenilor. În prezent se poate circula cu trenul între București și Giurgiu trecând prin Videle, adică un traseu de 118 kilometri, în loc de 74 de kilometri, cât era ruta directă. Un drum durează între două ore și 40 de minute și patru ore, în funcție de tipul trenulului și de durata de așteptare în Videle”, a scris europarlamentarul pe Facebook.
Lucrările la calea ferată București-Giurgiu se desfășoară în ritm alert
Șantierul feroviar se desfășoară în ritm alert și va marca o premieră în România. Podul nou de la Grădiștea va fi primul din România care va fi complet sudat, fără a fi prins în șuruburi sau nituri. Soluția inovatoare este folosită de ceva vreme în Europa de Vest și acum va fi implementată și în România, așa cum am scris recent.
Pentru ca legătura feroviară să fie atractivă, trenurile de pe ruta Giurgiu-București nu se vor opri în Gara Progresul, ci își vor continua traseul până la Gara de Nord, pe tronsonul de vest al inelului feroviar al Capitalei, a declarat la finele anului trecut secretarul de stat Ionel Scrioșteanu. Asta mai ales în contextul în care tronsonul de vest al inelului feroviar a fost supus în ultima perioadă unor lucrări de reparații, iar Gara Progresul este deocamdată lipsită de o conectivitate reală cu restul orașului, până când Magistrala 4 de metrou se va extinde până acolo. Directorul general al CFR Călători, Traian Preoteasa, a promis că va aloca pentru această rută automotoare, pentru ca traficul de navetă să se desfășoare în bune condiții.
Pe 4 decembrie 2020 a fost semnat contractul pentru podul Grădiștea, mai exact pentru reluarea circulației feroviare pe linia București-Giurgiu, cu austriecii de la Porr Construct, în prezența premierului de la acea vreme, Ludovic Orban. Podul de la Grădiștea a fost luat de ape pe 13 august 2005, în mandatul de ministru al ceferistului Gheorghe Dobre, iar de atunci circulația feroviară se desfășoară pe o rută ocolitoare, pe la Videle. Lungimea traseului este de 12,02 km și cuprinde două viaducte și patru poduri.