STB vrea modernizarea tramvaielor Tatra. Adrian Criț: ”vor avea o nouă durată de viață”

Societatea de Transport București vrea să investească în modernizarea tramvaielor Tatra din parcul său, care au o vechime de 50 de ani.

Consiliul General al Municipiului București a aprobat marți, 31 ianuarie, o hotărâre care vizează majorarea capitalului social al STB cu 301 milioane de lei, din care 241 milioane de lei vor fi alocați pentru modernizarea a 20 de tramvaie Tatra și 50 de tramvaie V3A.

”Noi avem nevoie de 400 de tramvaie pentru a oferi în serviciu de calitate pentru transportul cu tramvaiul în București. Din păcate, nu avem în parc decât vreo 300 de tramvaie care pot fi utilizate. Se pune și problema de achiziție a unor noi tramvaie. În Consiliul General s-a aprobat achiziția a 200, însă o procedură de achiziție publică durează. Este o chestiune de durată, dar noi vom trebui să asigurăm serviciul de transport. Sumele sunt de bun simț”, a declarat pentru Mainnews.ro directorul general al STB, Adrian Criț.

Modernizarea tramvaielor Tatra va include și dotarea cu aer condiționat

Tramvaiele vor fi schimbate radical, ceea ce se va vedea și într-un consum mai mic de energie electrică cu circa 30%. Pe toate cele care vor intra în procesul de modernizare va fi montată instalație de aer condiționat.

”Aceste tramvaie vor fi transformate în vehicule cu accesibilitate sporită. Se va coborî podeaua pe 35% din suprafață. Economia de energie electrică va fi considerabilă, atât la tramvaiele V3A, cât și la tramvaiele Tatra. Mai mult decât atât, vor fi dotate cu aer condiționat”, a afirmat directorul STB.

Directorul susține că acestea vor avea o nouă durată de viață, similară cu cea a unui tramvai nou, adică 30 ani. ”Toate tramvaiele vor fi modernizate, ceea ce înseamnă că vor avea o nouă durată de viață. Vor putea fi considerate ca și tramvaie noi. (…) Pe structura tramvaiului vechi se va veni cu un nou proiect și se va veni cu noi soluții. Tramvaiele Tatra au trecut prin 4-5 procese de reparații generale, în care s-au înlocuit elementele esențiale. Avem cazuri de acest gen. Tatra modernizate la Varșovia. Circulă și arată foarte bine. Și în Viena sunt tramvaie vechi și arată foarte bine. Acest lucru se face în toate marile orașe care au un transport public foarte dezvoltat cu tramvaiul”, a declarat Adrian Criț.