Contract important pentru modernizarea liniei de tramvai, atribuit către Porr Construct

Primăria Capitalei a atribuit către compania Porr Construct un important contract pentru modernizarea liniei de tramvai. Tronsonul este esențial pentru decontarea la Bruxelles a banilor aferenți contractului de achiziție a 100 de tramvaie de la Astra Vagoane Călători Arad.  

„Am atribuit încă un contract pentru reabilitarea liniilor de tramvai din Capitală. Este vorba despre un tronson cu o lungime de 18 km cale dublă de rulare pe care circulă liniile 40, 27, 19, 36, 23, pe Bd. Th. Pallady, Bd. 1 Decembrie 1918, Bd. Basarabia, Calea Călărașilor, Bd. Corneliu Coposu, inclusiv Bucla Complex Titan. Acesta face parte din proiectul amplu de reabilitare a aproximativ 50 km de infrastructură de tramvai din București”, a scris primarul general Nicușor Dan pe pagina sa de Facebook.

În postare nu se precizează către cine a fost atribuit contractul, însă Club Feroviar a întrebat comunicatorii Municipalității, iar răspunsul a fost Porr Construct. După cum a scris Club Feroviar la vremea respectivă, la licitația pentru modernizarea acestui tronson fuseseră depuse două oferte, astfel:

Ofertant unic: Porr Construct

Terț: Porr

Subcontractanți declarați: IMSAT, Elektra Invest, Rotermit, Compania Municipală Iluminat Public București

Terț și subcontractant: Baicons Impex S.R.L.

Asociere: UTI Construction and Facility Management (lider), Drum Concept, Bog’art, Viarom Construct, Mari-Vila Com, pentru lotul 1

Terț: Prefarails Maroc

Subcontractanți declarați: Stereogis Proiect SRL, Luxten Lighting Company, Grigo Design

Terț și subcontractant: Metrans Engineering.

Se așteaptă atribuirea și pentru modernizarea liniei de tramvai pe un alt tronson

Modernizarea acestui tronson, pe care circulă linia 40, a fost relicitată, ”la pachet” cu reabilitarea infrastructurii de tramvai aferentă liniei 55 pe o lungime de 1,9 km cale dublă, pe Bd. Pache Protopopescu și str. Traian, reabilitarea infrastructurii de tramvai aferentă liniei 14 pe o lungime de 0,7 km cale dublă pe Bd. Ferdinand I, între Șoseaua Mihai Bravu și str. Traian, precum și 0,22 km cale dublă aferentă liniei tehnologice de pe str. Dristorului, între Bd. Camil Ressu și str. Baba Novac.

În perioada următoare ar trebui să vedem atribuirea și pentru acest al doilea tronson de linie de tramvai.

Pentru acesta au fost depuse oferte din partea Porr Construct și a următoarelor asocieri:

Asociere: Swietelsky Construct (lider), Urban Profile Grele SRL

Terț: Swietelsky Vasuttechnika Kft.

Terț și subcontractant: VIA Proiect S.R.L.

Asociere: Mari-Vila Com (lider), Luxten Lighting Company

Terț și subcontractant: Baicons Impex S.R.L.

Subcontractanți declarați: Viarom Construct, Metrans Engineering, Drum Concept

Terț: Prefarails Maroc.

Lucrările, esențiale pentru contractul cu Astra Vagoane Călători Arad

Modernizarea liniei de tramvai pe cele două tronsoane este o condiție de care depinde decontarea la Comisia Europeană a sumelor aferente contractului încheiat între Primăria Municipiului București și Astra Vagoane Călători Arad, pentru achiziția a 100 de tramvaie cu lungimea de 36 de metri.

În mai 2021, Municipalitatea a încheiat un contract pentru furnizarea a 100 de tramvaie cu asocierea Astra Vagoane Călători SA (lider) – CRRC Qingdao Sifang Co. Ltd. (asociat), în valoare de 840.882.207 lei fără TVA. Ulterior, în 2023, ca urmare a evoluţiei indicelui statistic naţional, în baza instrucţiunilor preşedintelui ANAP, în luna iulie a fost încheiat un act adiţional, iar preţul contractului a crescut de la 840.882.207 de lei la 881.496. 817 de lei, așa cum am scris la vremea respectivă.

Banii pentru tronsonul aflat în lucru, deblocați

În momentul de față, în București un singur tronson de linie de tramvai este în lucru, cel al liniei 5, de pe Bulavardul Barbu Văcărescu. Lucrările, începute în februarie, au fost oprite la începutul lunii iulie, din cauza lipsei de finanțare.

Apoi, miercurea trecută, Consiliul General al Municipiului București a votat rectificarea bugetară prin care sunt alocate cele 40 de milioane de lei pe care Municipalitatea le datorează constructorului – o asociere condusă de Mari Vila Com. Proiectul de rectificare a bugetului Capitalei a fost adoptat cu 43 de voturi pentru, 0 împotriviri și 0 abțineri. Nici un consilier general nu a comentat pe marginea hotărârii.