”Ilfov”, al doilea tren Alstom Metropolis pentru Metrorex, a ajuns în Depoul Berceni

Al doilea tren Alstom Metropolis pentru Metrorex, destinat Magistralei 5 a metroului bucureștean, denumit ”Ilfov”, a ajuns în Depoul Berceni.

”După Giurgiu, a urmat Ilfov! Două trenuri de metrou Alstom Metropolis – denumite Giurgiu și Ilfov – sunt acum în depoul Berceni din București. Cel de-al doilea, Ilfov, va începe în curând procedura de testare și validare în vederea intrării în circulație. Trenul Giurgiu este în plină procedură de testare. Intrarea în circulație a trenurilor de metrou pe cea mai modernă magistrală din București va reprezenta un nou reper pentru cel de-al treizecilea an de activitate a companiei Alstom în România”, se arată într-o postare de pe contul de Linkedin al Alstom.

Trenul ”Ilfov” a ajuns la București în aprilie

Primul tren Alstom Metropolis pentru Metrorex, ”Ilfov”, a ajuns la finele lunii aprilie la Depoul Berceni al transportatorului bucureștean, și a intrat deja în teste statice, așa cum a scris Club Feroviar.

Garniturile fac parte din lotul celor 13 trenuri destinate Magistralei 5, achiziționate pe baza contractului încheiat între Metroex și Alstom Transport SA, în 2 decembrie 2020, urmare a procedurilor legale de achiziție. Contractul are o valoare totală de 103.244.383,49 euro.

Noile trenuri Metropolis au prevăzute, conform specificațiilor din caietul de sarcini, dotări de ultimă generație, precum:

– camere de supraveghere interioare și exterioare cu înregistrare şi transmitere la bordul mecanicului a imaginilor din vagoane;

– afişarea direcţiei de mers pe lateralele tuturor vagoanelor trenului;

– afişaje dinamice de tip LCD în interiorul vagoanelor cu prezentarea dinamică a hărţii traseului şi alte anunțuri;

– sisteme de alarmare în caz de urgență, dotate cu interfon pentru comunicarea dintre personalul de conducere tren și călători;

– locuri special amenajate pentru persoanele cu dizabilități, inclusiv pentru utilizatorii scaunelor rulante;

– instalaţii de răcire şi dezumidificare a aerului introdus prin ventilaţia forţată în fiecare vagon;

– lămpi de tip LED pentru iluminatul vagoanelor;

– folie anti-grafitti pentru protejarea geamurilor vagoanelor la interior şi exterior.

Fiecare tren are în compunere șase vagoane și 216 locuri într-o dispunere longitudinală, iar capacitatea maximă este de 1.200 de pasageri.