Primăria Municipiului București a atribuit contractul pentru linia de tramvai de pe Prelungirea Ghencea, a anunțat primarul general Nicușor Dan.
”Am atribuit contractul pentru finalizarea obiectivului de investiții Penetrație Prelungire Ghencea – Domnești și Supralărgire Bulevardul Ghencea. Achiziţia vizează serviciile de proiectare şi execuţie, atât pentru finalizarea lucrărilor executate parţial, cât şi pentru demararea lucrărilor la celelalte etape ale proiectului, inclusiv linia de tramvai şi parcarea de tip Park & Ride. În ceea ce privește tronsonul aflat în execuție, lucrările se apropie de final, iar la începutul acestei veri se va circula pe patru benzi pe Bd. Ghencea, între str. Brașov și terminalul tramvaiului 41”, a scris edilul pe pagina sa de Facebook.
Atribuirea s-a făcut către asocierea Bog’Art (lider) – Concelex, care de altfel a depus și singura ofertă la licitația lansată pe 11 decembrie 2023 de Municipalitate.
Linia de tramvai de pe Prelungirea Ghencea, în cifre
Licitația avea titlul ”Servicii de proiectare (actualizare Proiect tehnic), asistență tehnică din partea proiectantului și lucrări de execuție (rest de executat) pentru obiectivul de investiții <Penetrație Prelungirea Ghencea – Domnești și Supralărgirea Bulevardul Ghencea între str. Brașov și Terminal Tramvai 41>”. Valoarea totală estimată a contractului, care va trebui dus la bun sfârșit în termen de 28 de luni, era de 336.449.590 de lei, echivalentul a 67,5 milioane de euro.
Obiectul contractului constă în realizarea tronsoanelor III, IV, V și VI din arteră, precum și a unor lucrări din tronsoanele I și II (Terminal 41, intersecția strada Brașov și lucrări aferente căii de rulare a tramvaiului și lucrări conexe acestora). Obiectivul de investiții a fost împărțit în tronsoane, astfel: Tronson I – terminal tramvai 41 – Str. Brașov (km 0+000 – km 1+035); Tronson II – Str. Brașov – Str. Râul Doamnei (km 1+035 – km 1+700); Tronson III – Str. Râul Doamnei – Str. Valea Oltului (km 1+700 – km 2+650); Tronson IV – Str. Valea Oltului – Str. Mărăcineni (km 2+650 – km 4+200); Tronson V – obiect lucrări Park&Ride și bazine de retenție; Tronson VI – lucrări de tramvai km 0+000-km 6+120.
Fișa investiției pentru șantierul Prelungirea Ghencea menționează realizarea a 5.900 de metri cale dublă de tramvai, 260 de metri linie simplă și 20 de refugii, adică zece stații de tramvai de la intersecția cu linia tramvaiului 41 și până la ieșirea din municipiul București.
Până acum, lucrările au fost realizate de Trustul de Clădiri Metropolitane, companie subordonată Primăriei Capitalei. Valoarea totală a investiţiei, incluzând și celelalte componente precum lărgirea șoselei, realizarea pistelor de biciclete, este de 122 de milioane de euro. Procedurile de realizare a acestui obiectiv de investiții au fost începute în 2018, iar în luna iunie a aceluiași an a fost încheiat contractul între Primăria Municipiului București și Compania Municipală Dezvoltare Durabilă, pentru elaborarea studiului de fezabilitate şi a proiectului tehnic de execuție. Trei luni mai târziu, în septembrie 2018, consilierii generali au aprobat proiectul de Hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenți obiectivului de investiții Penetrație Prelungirea Ghencea-Domnești și Supralărgire Bulevardul Ghencea.