Proiect pentru un pasaj peste calea ferată la Lehliu Gară, similar celui de la Drajna

Consiliul Județean Călărași a votat marți un proiect ce prevede construcția unui pasaj peste calea ferată la Lehliu, similar celui de la Drajna, care se apropie de finalizare.

Concret, este vorba despre o Hotărâre privind aprobarea încheierii unui parteneriat între UAT Lehliu Gară și Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere SA în vederea realizării ovbiectivului de investiții ”Pasaj de trecere la nivel de cale ferată București-Constanța (Lehliu Gară), informează site-ul local Calarasipress.ro.

Aceste parteneriat a fost deja aprobat, pe 7 decembrie 2022, de către Consiliul Local al Orașului Lehliu Gară. Pe baza documentului, autoritățile locale vor putea începe demersurile în vedere selectării firmei care va realiza studiul de fezabilitate, în urma căruia va rezulta și valoarea estimată a investiției.

Va fi construit un pasaj peste calea ferată la Lehliu, după ce un politician s-a enervat la barieră

Necesitatea construcției acestui pasaj nu a izvorât din vreo preocupare ieșită din comun a aleșilor locali pentru binele cetățenilor pe care-i reprezintă.

În luna august a anuli trecut, președintele Consiliului Județean Călărași, Vasile Iliuță, trebuia să ajungă la o ședință de partid la Lehliu Gară și a fost nevoit să aștepte cu mașina la barieră aproximativ 30 de minute. S-a enervat din cauza acestei staționări neprevăzute și a decis să realizeze un pasaj peste calea ferată București-Constanța (Magistrala feroviară 800).

Pasajul Drajna va fi pus în funcțiune în acest an

Cedva mai departe pe Magistrala 800, la Drajna, este deja în construcție un pasaj peste calea ferată, care va fi dat în funcțiune în acest an, așa cum a mai scris Club Feroviar.

Este vorba despre realizarea unei supratraversări pe DN21, cu o lungime de 2,7 km, iar pasajul propriu-zis se va întinde pe 305 m. Pasajul va traversa totodată și DN 3A Lehliu – Fetești, drum național paralel cu CF 800. Valoarea investiției este de peste 98 de milioane de lei, fără TVA, din fonduri externe nerambursabile, iar termenul de execuție este de un an și jumătate.

Compania gălățeană Arcada, ca construiește pasajul, este specializată în construcția de poduri și pasaje rutiere și de cale ferată. Una din cele mai recente lucrări executate este calea ferată spre Aeroportul Henri Coandă, cu pasaj peste DN1, inaugurată pe 13 decembrie 2020.