Primăria Capitalei a deblocat proiectul Magistralei 4 de metrou, finanțată prin PNRR

După un lung șir de contre între Ministerul Transporturilor și Primăria Capitalei, aceasta din urmă a deblocat proiectul Magistralei 4 de metrou, finanțată prin Planul Național de Redresare și Reziliență.

”Am lansat în dezbatere publică Proiectul de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic Zonal  Linia M4 de Metrou Tronson Gara De Nord – Gara Progresul. Magistrala va avea următoarele stații: Gara de Nord, Știrbei Vodă, Bogdan Petriceicu Hașdeu, Uranus, George Rozorea, Chirigiu, Filaret, Eroii Revoluției 2, George Bacovia, Toporași, Nicolae Cajal, Luică, Giurgiului, Gara Progresul. Proiectul este coordonat de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii”, a scris joi primarul general Nicușor Dan pe pagina sa oficială de Facebook.

Proiectul Magistralei 4 de metrou, subiect de gâlceavă între MT și PMB

Extinderea Magistralei 4 a Metrorex (Gara de Nord 2-Străulești) până la autogara Filaret este cuprinsă pentru finanțare în PNRR.

În ultima perioadă, Ministerul Transporturilor a acuzat Primăria Municipiului București că blochează proiectul și că, din această cauză, se vor pierde banii europeni, așa cum a scris Club Feroviar. În replică, Nicușor Dan a spus că Ministerul Transporturilor nu are proiectanții necesari pentru extinderea acestei magistrale de metrou. Potrivit primarului general, ministerul este responsabil de obținerea unui aviz (de la Ministerul Apărării Naționale) pe care nu au fost în stare să îl obțină.