A cincea ramă Alstom a fost recepționată preliminar

O echipă de proiect a Autorității pentru Reformă Feroviară (ARF) a efectuat marți recepția preliminară a ramei electrice RE-IR de tip Coradia Stream, unitatea TS05, la Depoul Alstom situat în incinta Atelierelor CFR Grivița.
TS05 este cea de-a cincea unitate multiplă electrică (EMU) interregională, construită și furnizată de constructorul francez Alstom, în cadrul Contractului nr. RUIC 257/2022, cod SMIS 316400, încheiat de Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) cu Alstom Ferroviaria S.p.A., ce prevede furnizarea a 37 de astfel de rame electrice interregionale noi RE-IR, potrivit unei comunicări ARF.
În afara reprezentanților Alstom și ARF, la această acțiune au participat și reprezentanții Asocierii Egis România S.A. – Egis Rail, care supervizează proiectul de achiziție de material rulant, în baza contractului nr. RUIC33/2023, încheiat cu ARF.
Transferul dreptului de proprietate asupra ramei RE-IR TS05, de la furnizor la beneficiar, se va realiza după semnarea procesului-verbal de recepție pentru punerea în serviciul comercial de transport feroviar de călători.

Rutele trenurilor

Aceste trenuri vor circula pe toate rutele din contract (CSP-L1), respectiv:

București – Constanța;
București – Craiova;
București – Ploiești – Brașov – Sighișoara – Alba Iulia – Deva – Arad – Timișoara;
București – Craiova – Drobeta Turnu Severin – Timișoara – Arad;
București – Craiova – Târgu Jiu – Deva.

Acest demers face parte dintr-un proiect fazat, ce are ca Autoritate de Management – Ministerul Transporturilor și Infrastructurii și este derulat în două etape succesive: prima etapă a fost finanțată prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM) 2014-2020 (https://arf.gov.ro/…/10/prezentare-achizitie-RE-IR.pdf); a doua etapă este cofinanțată prin Programul Transport (PT) 2021÷2027.

Perioada de implementare a proiectului este de 24 de luni (01.01.2024 ÷ 31.12.2025).

Obiectivul principal al proiectului în constituie conectarea capitalei cu principalele centre urbane ale țării, contribuind la asigurarea mobilității, la scăderea timpilor de călătorie și la îmbunătățirea nivelului general al serviciilor publice prestate pentru transportul public pe calea ferată.
Valoarea totală a proiectului este de 1.708.996.863,41 lei, finanțarea fiind distribuită după cum urmează:

1.213.523.359,27 lei – valoarea eligibilă nerambursabilă din partea fondurilor (FEDR);
151.181,05 lei – bugetul propriu al beneficiarului;
322.323,09 lei – cheltuieli neeligibile, inclusiv TVA.