Bilanțul EP-Rail pe 2023: mai multe mărfuri transportate, se pregătește o școală de mecanici de locomotivă

Club Feroviar vă prezintă bilanțul EP-Rail pe 2023, care poate fi sintetizat prin creșterea volumului de mărfuri transportate pe calea ferată, comparativ cu anul precedent, și o campanie de angajări, în special de mecanici de locomotivă. Pentru anul în curs, operatorul de transport feroviar de marfă își propune o creștere cu 5% a volumului de mărfuri transportate, precum și continuarea angajărilor, prin înființarea unei școli de mecanici de locomotivă.

Club Feroviar a lansat o campanie de presă prin care prezintă rezultatele obținute în anul 2023 de operatorii de transport feroviar, fie ei de călători sau de marfă, și perspectivele pentru anul în curs. Astfel, am trimis solicitări de presă conducerilor celor șase operatori de călători (inclusiv operatorului național CFR Călători) și către cele mai importante societăți de transport de marfă pe calea ferată. În urmă cu aproape două săptămâni, am publicat bilanțul CFR Marfă pe 2023, iar acum vă prezentăm bilanțul EP-Rail pe 2023, pe baza datelor trimise la solicitarea noastră de directorul general al operatorului privat, Radu Gheorghiu.

Bilanțul EP-Rail pe 2023: 3,5 milioane de tone de mărfuri transportate

Chiar dacă, oficial, din punct de vedere contabil, rezultatele anului trecut nu sunt încă oficiale, EP-Rail ne-a răspuns că în 2023 a transportat 3,5 milioane de tone de mărfuri, comparativ cu 3,4 milioane de tone în anul precedent (2022). Cele mai transportate categorii de mărfuri de către operator au fost produsele petroliere, bușteni, cherestea, containere, îngrășăminte chimice, cereale, cărbune, cocs și zgură. ”Pentru anul 2024, estimăm o creștere a volumului de mărfuri cu 5% față de anul anterior”, ne-a transmis directorul EP-Rail.

Din punct de vedere financiar, în anul 2023 societatea a înregistrat o cifră de afaceri de 110 milioane de euro, un rezultat similar cu cel din anul 2022. Cât privește cota de piață, dintre operatorii privați de transport de marfă pe calea ferată, E-P Rail se află pe locul 3, după Grup Feroviar Român și SNTFM CFR Marfă.

Din totalul mărfurilor transportate anul trecut de către EP-Rail, în trafic internațional au fost 700.000 de tone de produse petroliere (pe relațiile România – Ungaria, România – Austria și Germania – România), 250.000 de tone de lemne/bușteni (din Polonia, Cehia, Germania și Slovacia către România) și 150.000 de tone de cocs și cărbune (din Polonia, Cehia și Ungaria către România).

Vechimea parcului de material rulant este de maximum cinci ani

Dacă la CFR Marfă vechimea medie în cazul vagoanelor și locomotivelor din parcul activ este de 30 de ani, în timp ce parcul inactiv are o vechime medie cuprinsă între 50 și 60 de ani, în ceea ce privește EP-Rail situația stă cu totul altfel.

Mai exact, toate locomotivele și vagoanele sunt folosite în momentul de față și au o vechime de maximum cinci ani. Parcul de material rulant al operatorului se prezintă în felul următor:

Locomotive

–              8 locomotive electrice LEMA Softronic;

–              7 locomotive electrice Siemens Smartron;

–              8 locomotive Diesel LDE 2100 kw;

–              1 locotractor HRS 1970.

Vagoane

–              200 de vagoane SGGRS;

–              50 de vagoane RILLS;

–              320 de vagoane Ha;

–              1.000 de cisterne pentru produse petroliere.

Număr de angajați în creștere cu 10%

Din punctul de vedere al resurselor umane, în prezent compania are un număr de 300 de angajați, în creștere cu 10% față de începutul anului 2023.

Operatorul se confruntă cu o fluctuație foarte mare de personal, în condițiile în care lunar demisionează între 5-7 angajați și tot lunar se fac angajări de 6-10 persoane. Pentru anul în curs, EP-Rail promite că va face angajări pentru posturile de mecanici de locomotivă, șefi de tren și revizori tehnici de vagoane (RTV).

În acest an, EP-Rail va înființa școala de mecanici de locomotivă

Club Feroviar l-a întrebat pe directorul general al operatorului și ce activități de calificare a personalului a derulat EP-Rail în 2023 și care sunt țintele pentru 2024. De asemenea, cum intenționează să recruteze tineri.

„S-a înființat școala de șefi de tren pentru pregătirea acestora, iar în anul 2024 se va înființa și școala de mecanici. În cadrul acesteia se va ține training pe locomotivele electrice noi Smartron și Softronic. Prin școlarizare și prin programele de fidelizare a angajaților intenționam să recrutăm tineri”, ne-a răspuns Radu Gheorghiu.