Primarul general Nicușor Dan a anunțat marți după-amiază că a început montarea șinelor de tramvai pe Podul Grant, aflat în proces de consolidare.
„A început montarea șinei de tramvai și a rosturilor de dilatație pe Podul Grant. Sunt optimist că vor fi respectate termenele asumate de constructor”, a scris edilul pe pagina sa de Facebook, iar la postare a atașat și mai multe fotografii de la fața locului.
Circulația pe Pasajul Grant a fost închisă de pe 13 octombrie 2023 pe sensul dinspre Calea Crângași către Strada Turda. Tramvaiele de pe linia 41 circulă alternativ, pe un singur fir, pe lungimea podului, restul traseului nefiind afectat de lucrări.
Primăria Capitalei a început reparațiile Pasajului Grant în 2019, în mandatul de primar general al Gabrielei Firea, dar lucrările au fost suspendate în 2020, la doar 33% execuție, din cauza dezastrului financiar în care se afla Municipalitatea. În septembrie 2019, Firea se lăuda că a fost reluată circulația tramvaielor pe pod și s-a și fotografiat călătorind cu unul dintre acestea. La începutul lunii ianuarie 2020, edilul de la acea vreme susținea că lucrările de consolidare la Pasajul Grant vor fi finalizate în primăvara acelui an. Apoi, aceeași Gabriela Firea a susținut că lucrările sunt gata, deși consolidarea se făcuse doar în proporție de 33%.
Consolidarea Podului Grant, reluată după ce fusese abandonată de Gabriela Firea
Primăria Capitalei a reluat în luna august 2023 lucrările de consolidare a Podului Grant, după trei ani de pauză. Termenul de finalizare este 24 de luni, iar investiția este de 65 de milioane de lei, echivalentul a aproximativ 13 milioane de euro. Licitația organizată de Administrația Străzilor pentru consolidarea Pasajului Grant a fost atribuită către compania Bog’art, având ca subcontractanți Omnia Via Signa SRL, Via Design SRL, Mari-Vila Com, Freyrom și Studio Corona SRL Civil Engineering, iar ca terț Alpenside, potrivit datelor din SEAP.
Lucrările la pasaj au fost reluate cu întârziere, la solicitarea Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA, după cum a scris Club Feroviar la finele lunii octombrie 2023.