Contract atribuit pentru modernizarea a încă 6,7 km de linie de tramvai în București

Primăria Capitalei a atribuit un contract pentru modernizarea a încă 6,7 km de linie de tramvai în București.

”Am atribuit încă un contract pentru reabilitarea liniilor de tramvai din Capitală. Este vorba despre un tronson cu o lungime de 6,7 km cale dublă pe care circulă tramvaiele liniilor 24 și 25, pe arterele str. Sfântul Constantin, str. Ionel Perlea, str. Grigore Cobălcescu și traseul de pe Bd. Ion Mihalache, Calea Griviței, Bd. Bucureștii Noi, Bd. Gloriei, terminal str. Piatra Morii. Acesta face parte din proiectul amplu de reabilitare a aproximativ 50 km de infrastructură de tramvai din București, din care 4,25 km aferenţi liniei 5 sunt deja în lucru. Din acest proiect, ne apropiem de final cu proiectarea şi urmează să demarăm execuţia lucrărilor pentru 17,3 km, iar pentru restul vom atribui contractele de execuţie în cel mai scurt timp”, a scris vineri pe pagina sa de Facebook primarul general Nicușor Dan.

La solicitarea Club Feroviar, Primăria a precizat că acest contract a fost atribuit asocierii Tancrad (lider) – Construcții Erbașu (asociat), pentru suma de 292.831.934,98 lei (fără TVA).

Durata de execuţie este de 18 luni, din care maximum șase luni pentru proiectare și maximum 12 luni pentru execuție și asistență tehnică de la data emiterii Ordinului Administrativ de Începere.

Vor fi modernizați 50 km de linie de tramvai în București

Bucureștiul are o rețea de șine de tramvai, cale dublă, care însumează aproximativ 150 km. Din aceasta, 100 km au fost deja modernizați, în special în mandatele primarilor generali Traian Băsescu și Adriean Videanu. O parte din acești 100 km a fost modernizată și în mandatul de primar al lui Sorin Oprescu, însă succesoarea sa, Gabriela Firea, nu a început niciun proiect nou.

Abia în 2022, în mandatul lui Nicușor Dan, Primăria Municipiului București a lansat o megalicitație pentru modernizarea restului de 50 km. Pe 22 martie 2023 au fost depuse ofertele, însă nu au existat ofertanți pentru toate loturile, rămânând pe dinafară chiar traseele liniilor 40 și 55, de modernizarea cărora depind banii europeni pentru achiziția celor 100 de tramvaie Astra Imperio. Între timp, licitațiile au fost relansate și pentru tronsoanele neadjudecate la prima strigare.