Regionala Brașov a Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA a relansat la finele săptămânii trecute procedura pentru modernizarea stației CF Bartolomeu, după ce precedenta a fost anulată din lipsă de oferte.
În sistemul electronic de achiziții publice a fost postat anunțul de licitație ce are ca obiect ”Modernizare peroane în stația CF Bartolomeu, refacere platforma stației și zone adiacente (execuţie)”.
Valoarea totală estimată a contractului este de 33.410.462,81 lei, echivalentul a aproape 6,8 milioane de euro, identică cu cea de la procedura precedentă.
Precedenta licitație pentru modernizarea stației CF Bartolomeu a fost anulată
La finele lunii noiembrie, în SEAP a fost publicat un anunț de licitație identic, însă luna trecută procedura a fost anulată, așa cum a scris Club Feroviar la vremea respectivă, din lipsă de firme interesate.
Staţia Bartolomeu este situată între gările Brașov și Ghimbav. Peronul principal, de la linia 1 este realizat din beton armat monolit, având stratul de uzură din asfalt degradat. Acesta are o lungime de 178,50 m, o lăţime variabilă, iar cota superioară este aproximativ egală cu cea a nivelului superior al șinei (NSS).
Peroanele dintre liniile 1-2, 2-3 și 3-4 sunt realizate din beton armat monolit având stratul de uzură din asfalt degradat. Acestea au o lungime de aproximativ 250 m și o lățime de 2,75 m, iar cota superioară este aproximativ egală cu cea a NSS. Accesul la peroane se face pe două treceri la nivel realizate din dale prefabricate de beton.
Platforma stației și zonele adiacente includ parcările, trotuarele, scările de acces și zonele verzi situate pe terenul aflat în administrarea CNCF CFR SA. Acestea nu au mai beneficiat de îmbunătățiri și reparații de mult timp, fiind în diferite stadii de degradare, iar zonele verzi nu sunt amenajate corespunzător din punct de vedere peisagistic.
Linia 1 din stația Bartolomeu are o lungime totală de 923 m, suprastructura este cale cu joante de tip 49 pe traverse de beton și prezintă defecte în special pe suprafața de rulare: ştirbituri, bavurări, patinări şi desprinderi de material. Linia 2 are o lungime totală de 937 m și are aceleași caracteristici și defecte ca linia 1. Linia 3 are o lungime totală de 1241 m, cu suprastructura tip cale cu joante de tip 49 pe traverse de beton. Linia, ce se va dezafecta pentru realizarea peronului lat dintre liniile 2-IV, precum și aparatele de cale și semnalele aferente vor fi propuse spre casare. Linia IV directă are o lungime totală de 1.241 m, suprastructura este cale cu joante de tip 60 pe traverse de beton. Liniile 5-12 din stația Bartolomeu nu sunt folosite, iar prisma de piatră spartă este colmatată 100% cu vegetație.
Aparatele de cale au reperele de rulare uzate, iar cele mai multe defecte se întâlnesc la ace și inimile de încrucișare. În dreptul aparatelor de cale se produc cele mai multe abateri de direcție (în plan și profil longitudinal) ale traseului căii. Aparatele de cale prezintă uzuri, deformații și defecte peste limitele admise, ce necesită a fi înlocuite parțial sau în totalitate.