Avansul șantierelor feroviare în ultima lună. TOP 3 cei mai harnici constructori

Așa cum v-am obișnuit în ultima perioadă, Club Feroviar vă prezintă avansul șantierelor feroviare pentru modernizarea infrastructurii. Acum, situația aferentă lunii februarie 2024 și, evident, topul celor trei constructori pe ale căror șantiere s-a lucrat cel mai intens.

Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a publicat pe site-ul propriu Stadiul proiectelor de reabilitare/modernizare infrastructură feroviară, finanțate din fonduri externe nerambursabile. Pe baza acestor date, publicația noastră a realizat o comparație cu cele aferente lunii februarie (pe care le-am publicat AICI) și am calculat diferența în ceea ce privește stadiul fizic al lucrărilor.

Avansul șantierelor feroviare în luna martie

Toate datele le puteți consulta în tabelul de mai jos, urmând ca la final să tragem concluziile: 

Tronson
km
Antreprenor
Stadiu fizic
Avans ianuarie 2024/decembrie 2023 (puncte procentuale)
Sighișoara-Ațel
25,31
Asocierea FCC Construccion SA –

Alpine BAU GmbH – AZVI SA

99,97%
0
Instalații, semnalizare, ERTMS, GSM-R, centralizare electronică, secțiunea Sighișoara-Coșlariu
91,58
Asocierea Alstom Transport SA –Alcatel Lucent Romania SRL – SC PAS 97 Impex SRL
99,15%
0
Km 614-Bârzava
41,91
Asocierea Webuild SpA – FCC Construccion SA – Salcef Construzioni Edili e Ferroviarie SpA – Thales Systems Romania SRL
92,95%
0,74
Bârzava-Ilteu
36,04
Asocierea Webuild SpA – FCC Construccion SA – Salcef Construzioni Edili e Ferroviarie SpA – Thales Systems Romania SRL
88,74%
0,34
Ilteu-Gurasada
22,34
Asocierea Aktor SA, Alstom Transport SA și Arcada Company SA denumită ”Asocierea RailWorks”
69,36%
0,30
Gurasada-Simeria
40,88
Asocierea FCC Construccion SA, Webuild SpA și Contratas y Ventas SA
83,35%
0,45
Subsecţiunea 1. Braşov-Apaţa

Subsecțiunea 3. Caţa-Sighişoara

84
Asocierea Alstom Transport – Aktor Technical Societe Anonyme – Arcada Company – Euro Construct Trading 98 SRL, denumită Asocierea RailWorks
27,51%
2,23
Subsecțiunea 2. Apața-Cața
28
Asocierea RailWorks – Aktor SA (lider asociere), Alstom Transport SA și Arcada Company SA
21,11%
0,41
Redeschiderea circulaţiei feroviare pe pod peste râul Argeş, între Vidra şi Comana
12,86
PORR Construct SRL
97,12%
1,14
Lucrări în stațiile CF Fetești și Ciulnița
2,438

km Fetești

2,430 km

Ciulnița

Asocierea SC Arcada Company SA și SC ISPCF SA
48%
14
Lot 1 Caransebeș-Lugoj
39,56
Asocierea Rail Works, lider SC Alstom Transport SA
0,00%
0
Lot 2 Lugoj-Timișoara Est
53,91
FCC Construccion S.A.
2,50%
0
Lot 3 Timișoara Est-Ronaț Triaj Gr.D
13,86
Asocierea WEBUILD SPA – Partecipazioni Italia SPA – SALCEF SPA

– Timișoara – Arad Lot 3

1,00%
0
Lot 4 Ronat Triaj D-Arad
54,86
Asocierea WEBUILD SPA – Partecipazioni Italia SPA – SALCEF SPA

– Timișoara – Arad Lot 4

0,90%
0
Lot 1 Cluj Napoca-Aghireş
30,41
Asocierea Alstom Transport (lider) și Arcada Company S.A., denumită

Asocierea Railworks

1,78%
0
Lot 2 Aghireş-Poieni
36,53
Asocierea Alstom Transport și Arcada Company S.A. (lider), denumită

Asocierea Railworks

2,87%
0
Lot 3 Poieni-Aleșd
52,74
Asocierea FCC Construccion (lider)- Gülermak Agir

Sanayi Inșaat Ve Taahhüt A.Ș.- CNN Altyapi Yatirimlari

Ve Inșaat Anonim ȘIRKETI, denumită Asocierea FCC

Construccion-Gülermak CCN lot 3

0,00%
0

TOP 3 constructori care au performat pe șantiere

Analizând datele prezentate în tabelul de mai sus, se poate vedea cu ochiul liber că pe multe tronsoane avansul lucrărilor în martie 2024 (ca de altfel și în luna precedentă) față de ianuarie a fost zero sau subunitar.

Și totuși, se poate realiza un Top 3 al contructorilor care au muncit cu seriozitate pe șantierele de modernizarea a căii ferate. Topul se prezintă în felul următor:

Asocierea Arcada Company Galați-ISPCF, cu un avans de 14 puncte procentuale pe șantierul de modernizare a stațiilor CF Ciulnița și Fetești de pe Magistrala 800 București-Constanța. Luna trecută, avansul fusese de 12 puncte procentuale.
Asocierea RailWorks, cu un avans de 2,23 puncte procentuale pe șantierul subsecţiunilor 1 și 3, Braşov-Apaţa și Caţa-Sighişoara. La nivelul lunii februarie, avansul fusese doar de 0,14 puncte procentuale.
Porr Construct, cu un plus de 1,14 puncte procentuale pe șantierul de la podul Grădiștea de pe linia directă București-Giurgiu. În februarie, avansul fusese de 3,81 puncte procentuale. Oricum, lucrarea este pe ultima sută de metri, urmând ca la începutul lunii iunie să se reia circulația feroviară, după 19 ani de întrerupere.